Как AdWords работи за продавачите:
Да кажем, че продавате сандвичи в София. Това е заведение за бързо хранене. Много от хората бързат и нямат много време да отделят за яденето си, а искат и да им излезе евтино.
Какво можете да направите? Ами най-добре е да се съсредоточите първо върху това което продавате, после върху локацията. В София да кажем има 3 милиона души от тях към 100 хиляди живеят близко до вашето заведение за бързо хранене. Тези хора проверяват в Интернет къде има нещо бързо и евтино за ядене. Ако наблегнете на правилните думи... Взимате думи за по 10 стотинки, обявата е виждат 20 хиляди от които 50 ще кликнат на нея това е 5 лева и от тези 50, 30 дойдат в заведението ви а сандвичите са по 3 лева то тогава печалбата ви достатъчна за да си позволите услугата и тя ви носи печалба.
Сега вече разбирате, че AdWords се състои в наддаването за специфични думи. Ако наддавате достатъчно вашите обяви ще се появяват в страницата с резултатите. Има няколко начина с които можете да си помогнете.
Първото важно нещо е, че Гоогле е първият най-голям продавач на Интернет реклама. Той е и най-предпочитаният защото (за разлика от други търсачки, които само ви взимат пари без обезателно някой да е кликнал върху обявата ви) те ви таксуват само ако някой е кликнал върху вашата обява.
Най-известната услуга плати за клик (pay-per-click) е много изгодна за рекламодателите. Отстранява се една голяма доза риск за вас с тази услуга. Помага ви да изградите връзка с клиентите понеже поставя логото и фирмата ви в рекламите. А вие плащате само ако някой кликне върху рекламата.
Това води до второто основно нещо, а то е поставянето на вашата реклама. Може да сте забелязали резултатите подчертани в жълто които излизат най-отгоре. Това са платените услуги. А Гоогле слага само 2 или 3 обяви от тях. За да се вмести вашата обява там трябва да наддадете достатъчно за ключова дума и да имате голяма посещаемост.