Класификация на търсачките:
MSN търсачката е разработена от Майкрософт. Тази търсачка не е толкова напреднала колкото Yahoo! И Google. Новите сайтове често се игнорират от тази търсачка понеже връзката също се взема в предвид при класиране.
MSN разчита основно на съдържанието на сайта, както и на добрите ключови думи които е по вероятно да бъдат избрани.
Google търсачката е една от най-добрите днес (според моето мнение най-добрата) поради причината, че взима под внимание внимателно всички параметри. Много добра е и при изключване на спамерски съобщения и линк кошери (това са сайтове които разчитат на линковете, за да попаднат напред в класацията, а в действителност много от линковете нямат общо с темата.)
Също така Google предлага и безплатна поща с 15 гигабайта свободно пространство. Всъщност това е и една от причините която направи Google търсачката популярна и първият избор на много семейства и потребители.
Yahoo!Много хора смятат, че Yahoо! е търсеща машина и са прави, но Yahoo! е и уеб директория което означава, че съдържа списък на уеб страниците които се намират в интернет пространството.
Търсачките като Google и Yahoo! използват следните критерии, като ги приоритезират и така образуват класифициращите списъци:
- текстове котви / anchor text /
- съдържанието на уеб страницата
- таговете за заглавие
- популярността на сайта
- линковете
- ключовите думи, това са някои от критериите
Стигаме до въпроса: “Как да накарам търсачката да ми служи?”
Информацията която е по горе служи като стъпало. Начално стъпало което да ви даде пример как работят търсачките. Има критерии на като трябва да се наблегне за да е в челната редица вашият сайт. Трябва да използвате подходящи ключови думи, важно е съдържанието на страницата да се подменя на всеки 3-6 месеца, title тага играе голяма роля както и уеб структурата на сайта Ви.
Търсачките може да ви служат ако знаете как да ги използвате, но тук идва момента с прекалената за тях информация и опасността да попаднете в спам списъка. Така, че трябва внимателно да обмислите това което правите. Ето някои съвети:
Можете да направите уеб сайт който да съдържа подходящи ключови думи, мета тагове, графика и параграфи които са добре структурирани.
Можете да използвате различни title / заглавия / за всяка една страница. Така нараства вероятността сайта ви да попадне по напред в списъка.
Може да се ползват външни линкове /естествено ако това е легално или позволено/ които разбира се да имат връзка със съдържанието на сайта ви.
Може да изберете вашия уеб сайт ръчно в търсачката вместо да чакате по естествен път той да бъде избран. /но с това трябва да се внимава/
А сега нека кажем и какво НЕ е желателно да правите за да не попаднете в спам списъка:
НЕ внедрявайте скрити ключови думи, търсещите машини ги определят като спам.
НЕ се пробвайте да въвеждате сайта ви в търсачката постоянно. Практиката е веднъж на шест седмици.
НЕ превръщайте сайта ви в кошер за линкове. Това автоматично ще ви вкара в черният списък.
Това са едни от най-основните правила които трябва да запомните. И запомнете SEO процеса е нещо което изисква време. Не очаквайте това да стане от днес за утре. За този процес са необходими приблизително 6 месеца.