Какво представлява търсещата машина

Това е малко сложно за обяснение. Търсещата машина всъщност е приложение което събира информация за уеб страниците. Информацията която по принцип събират търсещите машини е: ключови думи, фрази, URL адреси, кода на страницата, линкове към други страници и др.
Потребителите естествено виждат само “корицата”, място където поставяш ключова дума и се появяват резултати, които са свързани с това което си написал. Не виждат алгоритъма който търси из страниците и проверява за всевъзможни неща.
Процеса за събиране на тези данни се извършва от robots (роботи), spiders (паяци) и crowlers (гъсейници). Гъсейниците на практика обхождат всички URL адреси в уеб пространството и събират ключови думи и фрази. Което всъщност и доказва силата на търсещите машини. В уеб пространството имаше 100 милиона страници, а сега се разрастват с 1.5 милиона всеки месец.
Сега може би имате бегла представа на това какво прави търсещата машина. Всъщност много рядко може да намерите точна информация на това как точно работят търсещите машини. За да станете добър SEO консултант трябва да разберете точно това.
Интерфейс
Интерфейсът Query е първото нещо което може да ви дойде на ум. Това е интерфейсът който виждат потребителите когато използват търсеща машина.
Много търсещи машини в момента са персонализирали страниците си. Предлагат безплатен имейл на който да съхранявате данни, има възможност за персонализиране на профила както и опции каква информация бихте желали да получавате.
Всъщност Query интерфейсът е нещото което виждат потребителите. Всичко друго остава скрито за “колисите”. И определено това не значи, че е по малко важно или изобщо важно. Напротив това е “нещото” което улеснява толкова много вашата работа.
Бази от данни
Всяка машина за търсене събира данните на уеб страниците и ги запазва в огромни бази от данни където тази информация се обработва и подрежда. Тези данни могат да бъдат подредени в различен ред в зависимост от сортирането и изискванията за класациите, в които се подреждат.