Какво трябва да знаете за навигацията
Има два вида навигация. Вътрешна и външна. Вътрешните линкове водят от една страница на вашият сайт към друга страница във вашият сайт. Външната навигация води потребителите от вашия сайт към външен сайт. (отдалечава ги от вашият сайт). За да бъде СЕО приятелски вашият сайт, трябва да внимавате и с двата вида линкове.
Първоначално може да разгледате някои сайтове които са напред в класациите. Разгледайте навигациите им. Това може да ви даде нови идеи и да ви улесни работата. В повечето случаи, вие ще откриете, че най-големите сайтове имат лявата лента за навигация, която е често текстово-базирана, и някои от тях имат бутони за навигационен бар в горната част на страницата. Малцина имат само бутони по лявото крило, и всички от тях са текстови линкове някъде в целевата страница.
Навигацията в много сайтове изглежда по същия начин, защото този план работи. Както текстово-базирана навигационна лента отляво работи за SEO, тъй като ви позволява да използвате котва тагове с ключовите думи, които използвате в сайта. Той също така позволява на роботите да се движат от една страница към друга с лекота.
Придвижването с бутони е по трудно за работите а някой път дори невъзможно.
Другият елемент, който виждате на почти всяка страница е текстово-базирани връзки в рамките на съдържанието на страницата.
Отново, тези връзки обикновено са създадени с котва тагове, който включват ключовите думи на сайта, за да се изгради класирането на този сайт. Това е ефективен начин да получите класиране за сайта. Роботът идва в сайта, изследва системата за свързване, преглежда съдържанието на страницата, сравнява тези елементи, и установява, че връзките са от значение за съдържанието, което е от значение за ключовите думи. Ето как се определя класирането си. Всички елементи работят заедно.
Какво трябва да знаете за навигацията
Съображения за използваемостта
Не винаги е възможно да се угоди и на сайта и на потребителите на сайта. Възможно е, обаче, да се работи около проблемите. Разбира се, нуждите на потребителите са на първо място, защото след като ги привлечете във вашият сайт ще искате те да се върнат.
Уловката тук е, че за да се изгради стабилна връзка между потребителите и сайта ви трябва рейтинг. И високо класиране в търсачките. Ето за това ви е нужно SEO.
Изглежда, че потребителите са в противоречие с предпочитанията на роботите, но има решение. Това е карта на сайта. Тук също има два вида карти с които трябва да сте наясно. Основна карта на сайта е преглед на навигационната структура на вашия уеб сайт. Другия вид карта е XML документ който го поставяте на сървъра който ви поддържа сайта. Роботите обичат карти. И Вие също би трябвало. От този сайт: www.xml-sitemaps.com може лесно да си направите такава.

Кликате един път върху build your site map now! И ще ви се покаже следният прозорец:

Записвате най отгоре пълният адрес на вашият сайт. Оставяте настройките както са по-подразбиране и давате старт. Ще ви излезе следният прозорец:

Кликате върху here за да си изтеглите xml файлът и го качвате на сървъра. И за да проверите дали всичко е ок, влезнете в профила си в Google Webmaster. (ако нямате такъв ще трябва да си направите).